Knižná recenzia: Enja Rúčková (S punkom to nemá nič spoločné okrem obálky!)

Autor: Enja Rúčková
Žáner: dievčenský román
Počet strán: 272 strán
Originálne znenie knižného titulu: Risknem to s punkerom
Rok vydania: 2011
Vydavateľstvo: Motýľ

Maturantka Tina má pocit, že jej život uviazol na mŕtvom bode. Pociťuje potrebu zažiť niečo nevšedné, a tak sa ocitne na koncerte punkrockovej kapely. V chalanovi, ktorý sedí za bicími, spozná svojho bývalého suseda. Vrátil sa po dvoch rokoch z cudziny, pričom to pred všetkými známymi úspešne zatajil. K Tine je však od začiatku úprimný, neskrýva pred ňou svoje vlastné pocity. Vyvracia jej mienku o sebe aj tom, v čo doteraz verila. Obracia jej svet hore nohami, otvára jej nový obzor, vťahuje ju do víru punkovej energie a slobody. Prináša so sebou závan čerstvého vzduchu, no na druhej strane aj riziko a nebezpečenstvo. Je teda iba na Tine, či sa rozhodne stiahnuť do kúta alebo sa poddá svojmu srdcu. Bude v jej prípade platiť, že risk je zisk?

Knihu som dočítala presne včera a mala som z nej úplne zmiešané pocity. Kniha je od slovenskej autorky, takže zas až také veľké nároky som naozaj nemala, ale aj tak ma čakalo sklamanie. Čakala som od toho o trošku viac. Zo začiatku sa dej vliekol, stred sa trocha rozprúdil a koniec spľasol ako bublina. Námet príbehu patrí k tým zaujímavejším, ale lepšie by vynikol v inom prevedení. Myslím si, že štýl písania autorky v tomto diele mi veľmi nesadol. Čo sa mi ale páčilo, bolo to, že to vyznelo ako skutočný príbeh z reálneho života. V niektorých situáciách som sa dokázala úplne stotožniť s postavami a ich problémami.

V knihe vystupovalo pomerne hojne postáv a to: Tina, Džony, Robo, Zuzana, Mirka a členovia punkrockovej skupiny Sajrajt. Tina je hlavná hrdinka, bola úplne obyčajné dievča, ktorá je zamilovaná do Džonyho, jej suseda. A on jej city samozrejme opätuje. Aké romantické, že? Džony, vyzerá ako správny chalan, lenže miestami bol náladový a násilnícky. A toto mi najviac vadilo. Tina bola podľa mňa najväčšia naivka, aká mohla byť a Džony úplný debil s nevhodným správaním. Jediné postavy, ktoré sa mi z Risknem to s punkerom páčili, boli naozaj iba tí členovia kapely. Úplní pohoďáci a pôsobili priateľským dojmom. Určite sa pýtate, čo ma vlastne donútilo prečítať toto dielo. Môže za to jej obálka. Obálka knihy sa im naozaj vydarila, ladí s názvom a vďaka nej kniha pôsobí zaujímavo. Skutočne chválim!!!
Či knihu doporučujem alebo nie, naozaj neviem. V tomto budete musieť dať aj na názor iných a až potom sa rozhodnúť. Ešte, čo by som chcela dodať je, že kniha nemala nič spoločné s punkom, čo ma dosť sklamalo.