Knižná recenzia - Pekelné stroje #1

Žáner: fantasy román
Počet strán: 400 strán
Originálne znenie knižného titulu: Clockwork Angel
Rok vydania originálu: 2011
Rok vydania na Slovensku: 2013
Vydavateľstvo: Slovart

Šestnásťročná Tessa Grayová sa vydáva na dlhú zaoceánsku plavbu, aby vo viktoriánskom Anglicku našla brata. V Londýne plnom upírov, bosorákov a iných nadprirodzených bytostí, ju čaká doslova hrôza. Útočisko nájde u Tieňolovcov, ktorí jej prisľúbia pomoc, ak im na oplátku poskytne svoje tajomné schopnosti. Tessu očaria najmä dvaja najlepší priatelia: Jem, za ktorého peknou tvárou sa skrýva tajomstvo a modrooký Will, ktorý od seba všetkých odháňa štipľavými komentármi a nevyspytateľnými náladami. Tessa pochopí, že si bude musieť vybrať, či zachráni brata alebo pomôže novým priateľom zachrániť svet a že jej láska je to najnebezpečnejšie kúzlo zo všetkých.

Konečne som sa pustila do ospevovanej série od Cassie pod názvom Pekelné stroje. Keďže je to príbeh, ktorý zostal v autorkinom skvelom svete Tieňolovcov, takže táto séria sa nevyhla porovnávaniu so sériu Nástroje smrteľníkov. A ani ja sa tomu pravdepodobne nevyhnem.
Príbeh je zasadený do 19. storočia a odohráva sa v Londýne. Zo začiatku sa nedialo nič veľké, ale bavilo ma to. Horšie na tom bol stred, v ktorom sa znova nič extra nedialo, pomaly ma začal nudiť a dokonca som si hovorila, že to zabalím a dočítam to inokedy. Ale ja som zvedavá a tak som čítala ďalej. Záver bol skvele vyvrcholení a nabral aj na grády. A kvôli tomu asi nezaspím, lebo sa to skončilo tak otvorene, že zajtra asi nabehnem do najbližšieho kníhkupectva pre pokračovanie, len aby som mala pokojne spanie. V knihe nechýbali opisy, čim si čitateľ vie lepšie predstaviť viktoriánske obdobie. Ako aj v TMI, menenie pohľadov tu nechýbalo, i keď som si to začala uvedomovať až v tom najlepšom.
Postavy v príbehu vám mohli trochu pripomínať postavy z TMI. Buď to boli povahové črty, prípadne výzorové alebo mená a priezviská. Napríklad Will bol povahovo skoro celý Jace, ale bolo to preto, že Will by mal byť Jaceov predok. Jem mi trochu povahovo pripomínal Aleca, ale možno to je len taký pocit, kvôli Willovi. Ale zas tu boli postavy, ktoré mi nepripomínali vôbec nikoho, práve že mi prišli ako pravý opak. K tým postavám patrí Tessa, ktorá vôbec nebola ako Clary a trošku Jessamine, ktorá mi nepripomínala vôbec nikoho. V kniha sa vyskytoval aj môj milovaný a úžasný Magnus Bane! Juchú! V Pekelných strojov ho môžme vidieť v inom svetle ako v Nástrojoch smrteľníkov.
Slovenská obálka knihy sa mi páčila, ale vôbec neviem posúdiť, či je krajšia ako originálna alebo nie, pretože sa mi páčia obidve. To musíte posúdiť sami. :-)