piatok 16. mája 2014

Knižná recenzia - Nástroje smrteľníkov #3

Mesto skla


Autor: Cassandra Clare
Žáner: fantasy román
Počet strán: 488 strán
Originálne znenie knižného titulu: City of Glass 
Rok vydania originálu: 2009
Rok vydania na Slovensku: 2013
Vydavateľstvo: Slovart


Anotácia:
Jocelynin život je stále v ohrození. Clary ju chce zachrániť, a tak musí navštíviť Mesto skla, domov všetkých Tieňolovcov, aj napriek tomu, že vstupom do mesta porušuje všetky zákony. Až na mieste sa dozvedá, že Jace ju tam vôbec nechce a jej najlepší kamarát Simon skončil vo väzení. Tieňolovci totiž nedôverujú upírovi, ktorému neškodia slnečné lúče. 
Valentine zoskupuje svoju armádu démonov, s ktorou chce zničiť všetkých Tieňolovcov. V zmätku prichádzajúcej vojny sa musia Tieňolovci rozhodnúť, či budú bojovať po boku s upírmi, vlkolakmi a ostatnými Dolnosveťanmi, alebo proti nim. Jace si postupne uvedomuje, čo všetko je ochotný riskovať pre Clary, ktorá musí sústrediť svoje nové schopnosti, aby ochránila Mesto skla - ale za akú cenu?
Láska je jedným zo smrteľných hriechov a tiene minulosti sa načahujú za Clary a Jaceom, ktorí sa musia postaviť Valentinovi. 


Recenzia (alebo môj názor na knihu):
A máme tu tretiu časť série Nastroje smrteľníkov od Cassandri Clare. Pôvodne to mala byť finálna, posledná časť, preto v príbehu sa všetko blíži ku koncu. Samozrejme, nesmela chýbať ani v tejto sérii veľká bitka. 
Nadväznosť s predchádzajúcimi dielmi je veľká, takže kto ste nečítali jednotku ani dvojku, do tretej časti sa nepúšťajte. V predchádzajúcich častiach sme boli zvyknutí na prostredie New Yorku, ale v trojke sa dej odohráva v Tieňoloveckom hlavnom meste, Idrise. Pre mňa to bola príjemná zmena, pretože som vždy chcela vedieť ako to tam vyzerá a po Meste skla som si to dokázala perfektne predstaviť. Tým aj chcem povedať, že opisy tam nechýbali. Nemyslite si, že boli nudné, pretože Cassandra nudné veci nepíše. Práve že opisy dielo osviežilo, všetko ste si vedeli perfektne predstaviť a dokonca ste pri nich nezaspávali. Dej bol veľmi napínavý a stránky som len tak hltala, len aby som už vedela, čo sa bude ďalej diať. Čo sa mi veľmi
páči na štýle písania tejto série je, že Cassandra píše z viacerých pohľadov, nie len z pohľadu hlavných postáv. Ako aj predchádzajúce časti, vtipom a humorom to len tak sršalo. Naozaj som sa nasmiala, hlavne na ironických poznámkach Jacea alebo Simona a na vtipných hláškach nášho úžasného Magnusa Banea.
Príbehy a problémy postáv sa vyvíjali ďalej a nadšene som všetko prežívala s nimi. Okrem starých hrdinov, ktorých poznáme, sa v príbehu objavili ďalšie nové, ktoré buď objasnili nejaké neznáme veci alebo zkomplikovali už komplikované. 
Obálka knihy v slovenskom vydaní sa mi veľmi páčila, pretože podľa mňa, modrá s nádychom fialovej sa k čiernej veľmi hodí. A myslím si, že je najkrajšia zo všetkých, tak isto ako aj diel. Naozaj Mesto skla je perfektné vyvrcholenie a patrí k tým najlepšie napísaným knihám (samozrejme, pre mňa).




Hodnotenie: 

2 komentáre :

  1. Mám ju vo Wishliste,je zaujímavá :) Ale ešte neviem,či si ju kúpim :)
    A skvelá recenzia :3
    http://booksmakesenseofmylife.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a kúp si ju, je to naozaj skvelá kniha :) myslím, že najlepšia z celej série :D

      Odstrániť

...