Knižná recenzia - Pekelné stroje #2

Autor: Cassandra Clare
Žáner: fantasy román
Počet strán: 424 strán
Originálne znenie knižného titulu: Clockwork Prince
Rok vydania originálu: 2011
Rok vydania na Slovensku: 2013

V magickom viktoriánskom Londýne našla Tessa útočisko u Tieňolovcov iba nakrátko. S pomocou príťažlivého samotára Willa a oddaného Jema totiž zisťuje,že Magistrova vojna proti Tieňolovcom je veľmi osobná. Viní ich za dávnu tragédiu, ktorá mu zničila život. Ak chcú odhaliť tajomstvá minulosti, musia preskúmať hmlistý kraj Yorkshire, hrôzostrašné sídlo plné nevypovedaných tajomstiev, špinavé uličky Londýna aj zakliatu plesovú sálu, kde sa Tessa dozvie strašidelnú pravdu o svojom pôvode. Keď sa napokon stretnú s mechanickým démonom, ktorý nesie varoanie pre Willa, uvedomia si, že Magister vie o každom ich kroku a niekto ich zradil.
Hľadanie Magistra a pravdy privádza trojicu do nebezpečenstva a Tessa zisťuje, že láska a lži dokážu otráviť aj to najčistejšie srdce. A jedna otázka stále visí vo vzduchu: Dozvie sa Tessa, kto vlastne je a aká je jej úloha?

Mechanický princ je druhý diel série o Tieňolovcoch Pekelné stroje od Cassandri Clare. Prečítala som ju za 5 dní, pretože ma až tak nechytila ako Nástroje smrteľníkov. Ale to nie je až tak jej chyba.
Dej nadväzuje na predchádzajúci diel a táto séria je úzko spätá s TMI. Veľa vecí sa tu objasňuje na ktoré by sme boli zvedaví pri Nástrojov smrteľníkov. Dej sa rozvíjal nie veľmi rýchlym tempom, takže sme si presne uvedomovali, čo sa vlastne v knihe práve stalo. Akcie tam bolo pomerne dosť a bola vždy tam, kde by ste ju práve potrebovali. V knihe sa nachádza milostný trojuholník, ktorý ma niekedy pekne štval a vy si môžete vybrať toho svojho favorita. Takže láska určite nechýbala. Casandrim štýl písania z rôznych uhlov pohľadu nechýbal, ale nebol až taký intenzívny ako v Nástrojoch smrteľníkov. Čo mne osobne trošku chýbalo a chcela som, aby ho tam bolo o trošičku viac. Občas som pri čítaní mala pocit nudy, hlavne vtedy, keď sa nič zaujímavé nedialo.
Do príbehu pribudlo pár nových postáv, ale nemali tam až taký hlboký význam. Spomenuté postavy v Mechanickom anjelovi. Tie už boli podstatnejšie a dej vyvíjali ďalej. Samozrejme, staré postavy nemohli chýbať a najviac tam boli spomínané hlavé postavy. Čo mne trošku chýbalo, bolo, že tam nebolo až tak veľa scén s Magnusom. I keď je fakt, že vystupoval teraz častejšie ako v prvom diely, ale mne tam aj tak chýbal. Celkom hojne sa tam riešil vzťah medzi Tessou a Willom, a Tessou a Jemom. Koho si síce vybrala vám nepoviem, ale ja som bola spokojná. Záver knihy sa neskončil až takým veľkým cliffhangerom ako som čakala, takže veľmi ma to na okamžité čítanie Mechanickej princeznej nenavnadilo.
Obálka knihy v slovenskom vydaní sa mi tentoraz páči viac ako v anglickom, takže môžem pochváliť designera. Obálka pekne ladí s predchádzajúcim dielom, takže na poličke to vyzerá naozaj vkusne.