streda 14. mája 2014

ADD YOURS: Knižná edícia (máj)

Toto je knižná reťazovka od Judit na MAWOBe ku ktorej som sa rozhodla pridať. Toto je síce už druhé kolo, ale prvé som už veľmi nestíhala, tak sa pridávam k druému, májovému. Zúčastniť sa môže každý, kto chce a pre bližšie informácie si prečítajte úvodný článok. :-) Dúfam, že moje odpovede na otázky sa vám budú páčiť.
Poďme sa teda na otázky pozrieť:

Autor, pri ktorého cliffhangeroch si idem vytrhať vlasy
Cliffhanger - otvorený koniec knihy, ktorý práve skončil v najnapínavejšom momente :-)

Najväčšie otvorené konce boli pri knihách Suzanne Collins pri druhom diely série Hunger Games a pri knihách Cassandri Clare Mesto skla a teraz už aj Mesto padlých anjelov. Vážne, pri týchto troch som nemohla ani spať, stále som myslela ako to bude pokračovať.

Autor, ktorý by mohol vydávať knihy ČASTEJŠIE
Suzanne Collins by podľa mňa mohla knihy vydávať častejšie. Po The Hunger Games som si túto autorku naozaj obľúbila a jej štýl písania mi neuveriteľne sadol. Potešilo by ma, keby ešte niečo dobré vydala, má to v krvi. Od nej by som si vlastne prečítala hocičo, len nech je to preložené! ^_^ Aj v originály by som si to tiež prečítala, ale najskôr by som musela svoj level angličtiny zvýšiť, lebo THG v ANJ je pre mňa dosť veľký zaberák! :-D



Kniha, ktorú každý vychvaľuje a ja vôbec nechápem prečo
Neviem, ako je to veľmi na knižnej blogosfére, ale v mojom okolí všetci vychvaľujú Twilight ságu. Presnejšie druhý a tretí diel. Moja sestra to už čítala aj štyrikrát a stále ju to baví, no a ja som tretiu časť ešte ani nedočítala. Jednoducho mi štýl, akým je napísaná kniha nesedí, dej sa mi až tak veľmi nepáči a zmutovanie upírskych tvoroch na zaplakanie.

Kniha, ktorá je v mojej knižnici najcennejším úlovkom
Fanúšik TMI sa vo mne nezaprie, takže dovoľujem si povedať, že štvrtá časť tejto úžasnej série Mesto padlých anjelov. Objednala som si ju a domov mi cestovala dva týždne a to som sa už bála, či mi vôbec príde. Ale nakoniec prišla v dokonalom stave a dokonca aj s Martinusáckym kalendárikom na máj. Môj najväčší poklad som samozrejme prečítala, len čo mi prišla domov. A teraz netrpezlivo čakám na vydanie ďalšej časti.



Postava, ktorá by si zaslúžila vlastnú knihu
Okrem Magnusa Banea, by si vlastnú knihu zaslúžila Bellatrix Lestrange. Ako postava mi príde veľmi zaujímavá a rozhodne knihu o jej živote by som si prečítala. Hrozne ju zbožňujem! Viem, že patrí k záporákom, ale proste úžasná postava.

Helena Bohdan Carter as Bellatrix

Postava, ktorú z celej duše nenávidím
Bude to znieť zvláštne, ale Katniss Everdeen. Neznášala som ju počas celého čítania trilógie. A neznášam ju aj teraz, len čo si na ňu spomeniem. Vadilo mi jej zmýšľanie, jej činy, jej postoje. O vlastnostiach ani nehovorím. Neznášam ju ako postavu a keby že existuje, tak ju nemám rada ani v reále. Dúfam, že ma neukameňujete. :-D

Hrdina, ktorý si môže dovoliť nevyzerať perfektne
Jednoznačne Snape. V knihe nie je nejako pohľadný, ale má obrovské srdce. Zo začiatku na mňa pôsobil arogantne ako zápoták a veľmi som ho nemusela. Ale po prečítaní poslednej časti som si ho hrozne obľúbila! To, čo robil pre záchranu Harryho, jeho večná láska k Lily, bolo niečo neuveriteľné.

Hrdinka, ktorú obdivujem
Vanda z Hostiteľa. Pre mňa ako postava veľa znamená a jej charakter veľmi obdivujem. Vlastne všeobecne Duší. Na to ako krehko ona pôsobí, má veľkú odvahu a guráž. Jednoducho ju obdivujem! Okrem nej ešte Hazel Grace, za to, ako zvláda svoj osud a stavia sa proti nemu. Tieto dve dámy sú mi veľkým vzorom.

Najlepší nie knižný pár
Keďže žijem vo svete spoilerov, tak som sa dozvedela, že Magnus a Alec pravdepodobne nebudú spolu. :-( Síce malá časť vo mne dúfa, že to tak nebude a bol to len hlúpy výplod fantázie! Ale ak by to predsa len bola pravda, tak chcem aby boli spolu, pretože sa k sebe nehorázne hodia!!! Držím im palce, aby im to vyšlo už od ich prvej spoločnej scénky. Tak hádam ...



HOT TOPIC: Videorecenzia alebo klasická recenzia? Ktorú z nich si prečítam/pozriem radšej?
Samozrejme vyberám podľa nálady. Ale väčšinou dám prednosť klasickým recenziám. Prečo? Pretože videorecenzie, čo som zatiaľ videla, sa mi nepáčili, prišli mi také suché. Je to možno aj tým, že kvalitné videorecenzie s kvalitným obsahom som ešte nevidela (takže kto robí alebo pozná nejaké vlogera s knižným zameraním, sem sa! :-D). A klasické recenzie mám jednoducho rada, lebo viem, čo od nich ako tak čakať.

Zdroj obrázka

Otázka na telo: Ja a spoilery - Používam ich v svojich recenziách? Čítam ich niekedy alebo sa im vyhýbam ako čert krížu?
Ja osobne si myslím, že spoilery nepoužívam, ale ak by sa tam nejaký vyskytol, tak navrch recenzii by som to napísala. Pretože ja spoilery neznášam a ešte väčšmi neznášam, keď niekto zverejní nejaký mega spoiler a nenapíše, že sa v tom danom príspevku nachádza. Vtedy by som vraždila!!! Takže áno, čítam alebo pozerám spoilery, ale len náhodou! Nerada prichádzam o prekvapenia!


4 komentáre :

  1. O Magnusa a Aleca sa zatiaľ nemusíš báť, posledný diel ešte nevyšiel a je na neho uvalené embargo, takže nikto nemôže tvrdiť, že spolu neskončia, lebo to nemôže vedieť ;) Hlavu hore, treba veriť! :)

    Inak si asi prvá, ktorá fakt neznáša Katniss :D Už som sa stretla s ľuďmi, čo ju nejako zvlášť nemusia, ale s takýmito intenzívnymi negatívnymi emóciami ešte nie :D ale v pohode, ja z nej tiež nie som úplne hotová, ale sériu mám rada :)

    Inak ja osobne kvalitu videa až tak neriešim, poviem ti, že ak by som si mala vybrať, tak radšej nekvalitné video a kvalitný obsah, ako naopak, kvalita je pre mňa skôr príjemný bonus :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Verím, že nakoniec skončia spolu, ale aj tak mám o nich veľký strach ^^"
      Napriek tomu, že Katniss neznášam, tak sériu mám tiež rada :)
      Ja si zas na kvalitu potrpím, aj na obsahovú, aj na kvalitu obrazu či zvuku :) Celkovo z toho pozretia mám potom lepší pocit, ak to dobre vyzerá a znie, aj obsahovo je to dobre :)

      Odstrániť
  2. Ze mna nenapadla bellatrix! Chcem knihu onej! Hihi

    A fakt som este nestretla osobu, ktora by neznasala Katniss :DD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cítim sa ako unikát, keď neznášam Katniss :D ona mi ako postava vôbec, ale vôbec nesadla :)

      Odstrániť

...