nedeľa 18. mája 2014

Knižná recenzia - Nástroje smrteľníkov #4

Mesto padlých anjelov


Autor: Cassandra Clare
Žáner: fantasy román
Počet strán: 384 strán 
Originálne znenie knižného titulu: City of Fallen Angels
Rok vydania originálu: 2011
Rok vydania na Slovensku: 2014
Vydavateľstvo: Slovart


Anotácia:
Valentine je porazený a vojna sa skončila. Clary Frayová sa vracia naspäť do New Yorku k novému životu. Chce sa stať plnohodnotnou Tieňolovkyňou a zároveň sa učí používať svoju špeciálnu schopnosť. Jej mama je zasnúbená so svojou celoživotnou láskou a Dolnosveťania a Tieňolovci si nažívajú v pokoji. A čo je najdôležitejšie: s Jaceom sú konečne spolu. 
Nič však netrvá večne. Niekto vyvražďuje Tieňolovcov, rozdúchava napätie medzi Dolnosveťanmi, a to môže viesť len k ďalšej vojne. Clary nedokáže pomôcť ani jej najlepší priateľ Simon. Jeho mama totiž zistila, že je upír a vyhodila ho z domu. A aby toho nebolo málo, randí naraz s dvoma krásnymi a nebezpečnými babami. Clary napokon zisťuje, že nešťastnou náhodou dala do pohybu sled hrozivých udalostí, ktoré môžu zapríčiniť, že stratí všetkých, ktorých miluje.

Recenzia (alebo môj názor na knihu):
Štvrté pokračovanie The Mortal Instruments Mesto padlých anjelov som prečítala pred týždňom a bola som celkom nadšená, pretože TMI úplne zbožňujem a Cassandrin štýl písania ešte viac. Príbeh je písaný v tretej osobe, ako aj predchádzajúce diely. Keďže toto je štvrtá časť, tak je logické, že to trochu nadväzuje na tretí diel. Pôvodne ďalšie tri časti nemali byť a koniec ako-keby bol v trojke, tak začína nová akcia a iná zápletka. Na začiatku bol úvod a riešili sa tam vzťahy postáv a ich osobný život. Takže sme nemali hneď akciu a dosť dlho trvalo, kým nejaká prišla. Ale nevadilo mi to, pretože som čítala stránku za stránkou a týmto tempom, som sa k akcii rýchlo dostala. Záver knihy bol už vzrušujúcejší, viac akcie a úplný koniec ma dostal. Skončilo to tak otvorene, že neviem-neviem ako to vydržím do 31.6.2014 (len vtedy vydajú slovenské vydanie ďalšej časti). Čo sa mi páčilo bolo, že Cassandra na záver knihy zverejnila list, ktorý písal Jace Clary, keď mal ísť za Valentinom. Konečne som nemusela rozmýšľať, čo jej napísal.
Znovu sme sa stretli so starými postavami ako Jace, Clary, Simon, Isabelle, Maia, Alec a Magnus. Okrem nich pribudnú ďalšie, ktoré dej trošku zamotajú. Ale dej nezamotajú len nové postavy, ale pekne si to zkomplikujú aj tie staré.
K obálke sa vyjadrím trošku inak, lebo zhodnotím väzbu a prebal zvlášť. Prebal bol naozaj krásny a už iný ako pri predchádzajúcich troch dielov. Základná farba pri tomto prebale nie je čierna, ale zlatá a naozaj je krásna. A čo sa týka väzby, tak tá sa mi naozaj nepáčila. Žaburinovo-zelená? Nie, ďakujem. Možno to je zvykom, ale pokazili mi ňou celkový dojem z obálky.



Hodnotenie: 

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

...