piatok 22. januára 2016

[Povinné čítanie] Nemusí to byť vždy nuda! #3


Ahojte, knihomoli! :) Dnes vám prinášam tretí diel rubriky ohľadom povinného čítania. Dnešný článok bude kratší, pretože nám vymenili učiteľku slovenčiny a tým sa nám nejako zrušilo povinné čítanie (máme len jednu knihu a to aj tak v druhom polroku), ale zato pribudlo na angličtinu aj keď znova len jedna kniha. Tento polrok nebol až taký zlý, pretože kniha mi veľmi sadla a už dlhšie som si ju chcela prečítať! :)

Alice in Wonderland
autor: Lewis Carroll
počet strán: 78 strán v čítačke
rok vydania: 1865
žáner: nonsense literatúra

Môj názor:
Asi jedna z najlepších klasík, aké som kedy čítala! Autorov štýl písania bol trošku odlišný než normálne som zvyknutá, ale len čo som sa do knižky začítala, jeho štýl sa mi čím ďalej tým viac pozdával. Príbeh som síce už poznala aj predtým (kto nie? :D), ale aj tak tam bolo pár vecí na ktoré som očividne zabudla (ako napríklad korytnačka - bola vôbec v tej rozprávke?). Priznám sa, že Alica mi zo začiatku vadila. Stále bola z niečoho zmätená a robila zo všetkého komára somára. Našťastie tento príbeh je ten druh, kde nemusíte mať radi hlavnú hrdinku, aby ste si užili samotný príbeh. Stále sa tam niečo dialo, niečo zaujímavé čo ma vždy donútilo pokračovať v čítaní. Postáv v príbehu bolo hojne a určite si každí nájde aspoň jednu, ktorá mu je sympatická. Všetci v príbehu mi prišli originálni, zvláštny a každí svojim spôsobom zaujímaví. Osobne mojimi obľúbenými postavami boli Klobučník (Mad Hatter) a Cheshire Cat (netuším ako je to v slovenčine). Patrili k tým vtipným a najviac originálnym postavám v porovnaní so zvyšnými postavami alebo knihami. A čo ma celkom prekvapilo je, že mám chuť prečítať si aj druhý diel. Určite Alicu odporúčam každému, ale zasa nezaručujem že sa vám to bude páčiť tak ako mne. Počas čítania som rozhodne mala zmiešané pocity, ale bolo to veľmi príjemné a pekne som pri tom aj zrelaxovala.

Najobľúbenejšie pasáže:
"But I don't want to go among mad people," Alice remarked"
"Oh, you can't help that," said the Cat, "we're all mad here. I'm mad. You're mad."
"How do you know I'm mad?" said Alice.
"You must be," said the Cat, "or you wouldn't have come here."

***
"And how many hours a day did you do lesson?" said Alice, in a hurry to change the subject. 
"Ten hours the first day," said the Mock Turtle: "nine the next, and so on!"
"What a curious plan!" exclaimed Alice.
"That's the reason they're called lessons," the Gryphon remarked: "because they lessen from day to day."

Čítali ste aj vy Alicu v krajine zázrakov na povinné čítanie alebo len tak, že ste chceli? Aký je váš názor na ňu? A kto je vaša obľúbená postava? :)
Vaša Cherry Bee
P.S.: Ako sa vám páči nový vzhľad blogu?

2 komentáre :

  1. Tak mi Alenku v povinné četbě nemáme, bohužel :/ Ale jinak se jedná o mnout velmi oblíbenou knihu, mám ji moc ráda :)
    A nevím, jaký jsi tu měla předtím design, ale tento se mi moc nelíbí - pozadí a záhlaví se mi k sobě moc nelíbí, a myslím, že lepší je bílé pozadí na čtení.. ale to je jen můj názor :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som rada, že sme Alicu mali ako povinné čítanie, inak by som sa k nej asi nedostala a nezistila by som, aký je to zaujímavý príbeh! :) Ale inak sa stretávam s názormi, že na školách to väčšinou nemávajú ako povinné čítanie, čo si myslím že je veľká škoda! :)

      Ďakujem za názor, každú odozvu si veľmi cením! Aspoň viem, čo zlepšovať! :D A nad tým bielym alebo svetlejším pozadím pod textom som už dlhší čas rozmýšľala, ale zatiaľ som sa nerozhodla ako chcem farby skombinovať - nikdy so svojím vzhľadom blogu nie som spokojná, vždy len prvých päť minút! :D

      Odstrániť

...