[Recenzia] Ako som konečne spoznala svet Narnie!

Žáner: dobrodružný román (knihy pre deti)
Originálny názov: The Chronicles of Narnia
Dĺžka audioknihy: 36 hodín, 20 minút
Čitateľ: Miroslav Táborský
Séria, diel: Letopisy Narnie, 1-7

Je spousta dveří, ale jen jedny vedou do jiného světa.
Projděte do země zázraků a kouzel – do Narnie! Prožijte sedm tajuplných příběhů a poznejte statečné hrdiny ze světa lidí i z bájné Narnie, v čele se statečným lvem Aslanem, který se objeví v každém příběhu, aby pomohl dobru přemoci zlo.

Zaposlouchejte se do krásných příběhů z pohádkového světa C. S. Lewise v jedinečném podání herce Miroslava Táborského.

Ako prvé by som sa chcela vyjadriť k celkovému spracovaniu audioknihy. Človek, čo to nahovoril mal veľmi príjemný hlas, vďaka ktorému kniha bola zaujímavejšia. Myslim si, že nebyť toho by som Narniu hodnotila o trošku horšie. Jediné, čo mi vadilo bolo, že to čítal pomalším tempom.

Moje prvé dojmy boli, že interpret je skvelý ale kniha je mierne sklamanie. Keďže som ako prvé videla filmy, ktoré myslím sa tvorcom dosť podarili, knižná predloha bola o niečom inom. Malo to strašne dlhý rozbeh v každom diely, niektoré opisy mi prišli skôr zbytočné ako užitočné. Čo sa konkrétne dielov týka, bolo to ako na hojdačke. Niektorými som bola priam nadšená aké sú skvelé a niektoré mi zas prišli veľmi nudné, a autor ich pokojne mohol prinajmenšom o trošku skrátiť. Najlepším a mojim najobľúbenejším dielom sa nekompromisne stal druhý diel na audioknihe, a to Lev, šatník a čarodejnica. Táto časť vo mne vzbudila najväčší záujem, cítila som viaceré emócie a postavy mi prišli ako jedny Lewisove najvydarenejšie postavy. Mali svoj osobitý charakter a nezlievali sa mi dokopy ako to bolo pri niektorých iných jeho postavách. Najviac som si obľúbila Lucinku kvôli jej zvedavosti a  najúprimnejším srdcom. V knihe Princ Kaspian sa štvorka súrodencov objavila znovu, ale tu ma mierne iritoval samotný Kaspian. Prišiel mi istým spôsobom namyslený. Ale zato štvrtá kniha bola jedna z tých akčnejších a furt sa tam diali nejaké zvraty, čím patrila asi k najnapínavejším.

Za najslabší diel považujem asi ten prvý na audioknihe, a to Čarodejníkov synovec. Áno, to ako vznikla Narnia ma vždy zaujímalo ale predstavovala som si to trošku inak. V príbehu to bolo vysvetlené takým jednoduchý spôsobom, že Aslan prišiel, vybral zástupcov druhov a Narnia mohla začať. Také zjednodušené to bolo a očakávala som asi, že to bol zdĺhavejší proces. Ale aj v tomto diely som mala obľúbené postavy. V prvom rade to bol Aslan, vďaka ktorému sa celý príbeh v podstate mohol začať a Polly, ktorá mi prišla hrozne zlatá a s vlastným rozumom, aj keď Digori ju párkrát presvedčil. Aj jeho som mala rada, hlavne na konci keď nemyslel len na seba.

Celkovo mám z Narnie zmiešané pocity. Čakala som niečo viac dych berúce, ale na druhej strane to nebola žiadna katastrofa. Myslím si, že či sa vám to bude páčiť alebo nie, záleží aj od vášho vkusu. Toto je presne ten typ knihy, ktorý vás buď úplne celý dostane alebo si poviete, že boli aj lepšie príbehy! :)

Lev, šatník a čarodejnica 4.5*
Princ Kaspian 4*
Plavba Jitřního poutnika 4*