streda 30. júla 2014

Knižná recenzia: Ursula Poznanski (Keď hra dokáže zabíjať ...)

Erebos

Autor: Ursula Poznanski
Žáner: triler
Počet strán: 328 strán
Originálne znenie knižného titulu: Erebos
Rok vydania originálu: 2010
Rok vydania na Slovensku: 2011
Vydavateľstvo: Fragment


Anotácia:
Triler, pri ktorm vám v žilách tuhne krv!
Erebos je počítačová hra s prísnymi pravidlami. Toho, kto ich poruší, čaká krutý trest, alebo ... smrť. Erebos dokáže splniť aj tie najtajnejšie priania. Ako je možné, že hra o každom všetko vie? Čo vlastne Erebos chce?


Recenzia:
Na re-reading tejto knihy som sa chystala už mesiac, až nadišiel ten správny čas! Viete, aké to bolo znovu sa vrátiť k môjmu obľúbenému príbehu? Vravím vám, obľúbené knihy treba vždy raz za čas prečítať znova. Všimnete si aspoň nejaké detaily, ktoré vám pokojne pri prvom čítaní mohli uniknúť. Pravdepodobne to bol môj prípad! :-D

Autorom je rakúska autorka, ale prostredie príbehu sa odohráva v Anglicku. Teraz som si vravela, že určite tam budú nejaké nejasnosti, ale neboli žiadne. Autorka príbeh zasadila do Londýna úplne geniálne a dostalo ma, že tak presne vedela linky metra.
Kniha je o počítačovej hre, ktorá je vlastne isté prostredníctvo pomsty mŕtveho muža. Hra koluje po škole a hlavný hrdina sa k nej dostane nakoniec tiež. Potom sa začali prejavovať jasné znaky závislosti na počítačových hrách a poukazovalo to na to, čo to v ťažkom štádiu dokáže spraviť s človekom.

I keď v knihe asi chceli ukázať toto nebezpečenstvo, tak by som si Erebosa pokojne zahrala. Ja a počítačové hry sme za dobre, takže by som z nej bola asi rovnako nadšená ako hlavný hrdina Nick. Ale narozdiel od neho, by som asi nedokázala plniť tie všetky nezmyselné úlohy, ktoré za sebou skrývali veľký význam.

Hlavný hrdina je stredoškolák Nick, ktorý zo začiatku bol proti Erebosu, potom padol aj on do toho šialenstva. Jeho ako postavu som mala pomerne rada a ešte radšej som mala jeho počítačové ja, Sariusa. Občas mi prišiel ako pekný blbec, hlavne ako sa správal k Jamiemu. Čo mi pripomína, že Jamieho som mala radšej ako Nicka.
Samozrejme, Nick ako hlavný hrdina musel byť zamilovaný a to do Emily, ktorá o neho nejavila nijaký záujem. Emily mi prišla o dosť inteligentnejšia než samotný Nick. Ju som vnímala pomerne pozitívne, ale nezbožňovala som ju ako postavu. Moja druhá obľúbená postava po Jamiem bol Victor a myslím, že kto to čítal, vie prečo. Bol to ten správny pohoďák s obrovskou vášňou k čajom. No nemilujte ho!

Táto červená obálka knihy sa mi zo začiatku nepáčila, pretože som hrozne chcela tú čiernu (viem, že je to české vydanie, ale bolo krajšie). Už ani neviem prečo. Ale po čase, som zmenila nejako záhadne názor. Je rovnaká ako originálna, až na malý podnadpis: Hra, ktorá zabíja! A je to dosť pravdivý výrok. Obálka na mňa pôsobí záhadne a zo začiatku som nevedela, čo od nej čakať.

Moja kúpena kniha Erebos
Hodnotenie: 

V skratke: 328 strán knihy Erebos som prečítala za 2 dni ako nič! Dej je napínavý a krásne plynie, žiadne zdĺhavé opisy. Príbeh je prepracovaný a zaujímavý. Mňa trilery nebavili, ale táto kniha to zmenila.Nuž, je tu aj jedno malé mínus: Málokedy ma zaujme kniha od prvého začiatku, väčšinou až od tretej kapitoly a Erebos nebol žiadnou výnimkou. Tento malý nedostatok knihy sa dá prehliadnuť a knihu vrelo odporúčam!!!

3 komentáre :

  1. Erebosa by som si strašne chcela prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. pekna recenze, na erebos se brzo chystam, ted ho maji v levnych knihach, tak si pro nej musim rychle dojit :)

    OdpovedaťOdstrániť

...