piatok 6. júna 2014

Téma týždňa - Komiksy

Keď sa z vás stane fanúšik mangy ... :)


Určite ste niekedy uvideli vo vašom obľúbenom kníhkupectve oddelenie, kde boli poukladané komiksy každého druhu. Ja určite! A možno to bola chyba, pretože jeden typ som si veľmi obľúbila a to: mangy! Keby že niekto nevie, čo manga je, tak len tak v skratke: manga je japonský kreslený komiks, ktoré sú v Japonsku veľmi populárne. Od klasických komiksov sa už na pohľad odlišujú. Mangy sa nečítajú ako klasické knihy alebo časopisy, alebo komiksy o Supermanovi. Mangy sa čítajú presne naopak a to zprava doľava. Tiež sa odlišujú v kresbe a to hlavne v nakreslení postáv. Väčšina z nich má veľké oči, špicatú bradu a malé ústa. Okrem obalu, sú kresby čiernobiele. Dôraz sa u nich kladie hlavne na vyjadrenie emócii.Televízne prevedenie týchto komiksov sa nazýva anime, ale ja mám osobne radšej mangy, i keď ich doma veľa nemám :-D. Takými najznámejšími sú napríklad Naruto, Bleach, One Piece. Ako asi pri všetkom, aj manga má svoje žánre a niektoré z nich sú určené výhradne pre dospelých (pre vekovú kategóriu 18+). 
Manga Toradora! :) 

Doma mám týchto komiksov 11, ale z toho sedem je Death Note (ktorý som, mimochodom, ešte nečítala :D). Všetky mám v češtine, lebo v slovenčine ich nemôžem nájsť. A prečo ich tak zbožňujem? Pretože sa mi veľmi páči tá kresba. Kvôli im veľkým očiam to vyzerá zlato a ja málo-kedy odolám zlatým veciam ^^. Do mojej malej zbierky patria tieto: Death Note (7 dielov), Hal (má len jeden diel), Líbání zakázáno (2 diely) a Bleach (len prvý diel).

















Páčia sa vám alebo preferujete skôr klasické komiksy? Číta ich tu niekto a ak hej, aké máte vy? :-)

1 komentár :

  1. Já klasické komiksy nečtu, ale mangu mám ráda :) Doma mám pouze jednu, ale vždycky když mám chvilku čas, tak si je čtu na internetu :)

    OdpovedaťOdstrániť

...