Knižná recenzia - Upírska akadémia #1

Autor: Richelle Mead
Žáner: fantasy román
Počet strán: 360 strán
Originálne znenie knižného titulu: Vampire Academy
Rok vydania originálu: 2007
Rok vydania na Slovensku: 2012

Akadémia sv. Vladimíra nie je ďalšou z radov nudných internátnych škôl uprostred amerických hôr. Na tejto akadémii sa mladý upíri priúčajú tajom mágie a dampíri, v ktorých sa zmiešala krv upírov a ľudí, sa tu učia ich brániť. Upírka Lissa je morojská princezná, posledná zo svojho rodu, a jej najlepšia priateľka Rose je dampírka vycvičená na jej ochranu. Pred dvoma rokmi utiekli z Upírskej Akadémie a pretĺkali sa naším svetom. No ich čas vypršal a skupina dampírskych strážcov ich priváža späť. Medzi múrmi akadémie na nich číha veľké nebezpečenstvo. Nielen zo strany závistlivých spolužiakov, ale hlavne Strigojov, najnebezpečnejších upírov, ktorých nikto a nič nezastaví.

Pred nedávnom som sa pustila do čítania novej série a to Vampire Academy. Doteraz som nevidela ešte žiadne negatívne ohlasy na túto sériu, takže hlavne toto ma prinútilo prečítať si prvý diel. A tak som sa pustila do nej a musím sa priznať, že som od nej čakala niečo viac. Videla som už aj film a kniha mi prišla oproti nemu o veľký kus lepšia. Veď predsa len, väčšinou to tak býva.

Príbeh sa odohráva na internátnej škole pre istú rasu upírov a pre ich budúcich strážcov. Neviem prečo, ale zo začiatku som si myslela, že bude kniha podobná ako Twilight, ale teraz už mám pocit, že to má od Twilightu na míle ďaleko. Kniha sa mi čítala ako-keby sama, ale dej ma až tak veľmi nezaujal. Pre mňa tam bolo málo akcie a v podstate sa tam nič extra nedialo. Riešili sa tam bežné tínedžerské problémy, ktoré boli len zasadené do fantasy sveta. Zas na druhej strane sa mi veľmi páčil autorkin nápad s Morojmi, Strigojmi a dampírmi. Ešte som sa s tým nestretla a malo to na mňa efektívny dojem. Veď komu by sa nepáčili kráľovskí upíri, ktorých chránili strážcovia pred zlými upírmi?

Hlavná hrdinka bola drzá Rose, ktorá bola presným prototypom drsňačky. Ako veľmi v malých prípadoch, Rose som si veľmi obľúbila. Jej najlepšia kamarátka bola Lissa, ktorá je Morojka a medzi nimi jestvuje puto. Ju ako postavu som veľmi nemala rada, pretože ma nijak nezaujala. Oproti Rose vyzerala ako sivá myška. Ako v každom príbehu, nesmú chýbať ani dokonalý chalani, do ktorých sa tieto dve, samozrejme, zamilujú. Ruský boh Dimitri a ohnivé zlatíčko Christian. Moje väčšie sympatie má Christian, ale Dimitri mi v knihe vôbec nevadil. Nejaké extra nepríjemné postavy v knihe neboli, čo prispelo aj k celkovému dojmu z knihy.

Obálka je celá červená s čiernou ružou. Celá séria Vampire Academy je spravená v tomto štýle, čiže v poličke všetky knižky vyzerajú naozaj dobre. Samotná obálka sa mi páčila, ale v kníhkupectve by ma určite hneď nezaujala. Na tento štýl je spravená aj obálka v Británii.

Celkovo sa mi kniha páčila, ale čítala som už aj lepšie. Čítala sa mi rýchlo, nápad s upírmi sa mi páčil, postavy si rýchlo získali moje sympatie. Obálka knihy je pekná, ale nie až tak výrazná, aby som si ju sama od seba všimla.
Trailer k filmovému spracovaniu knihy: