piatok 13. mája 2016

[Recenzia] Dobrodružstvo v Magistériu pokračuje! :)


Medená rukavica

Autor: Holly Black, Cassandra Clare
Žáner: fantasy (middle grade)
Počet strán: 248 strán
Originálne znenie: The Copper Gauntlet
Vydavateľstvo: YOLi
Séria, diel: Magistérium, 2/5

Anotácia:
Callum Hunt prežíva letné prázdniny inak ako ostatné deti. Jeho najbližším spoločníkom je vlk posadnutý chaosom a otec ho podozrieva, že v synovi drieme zlo. Okrem toho väčšina detí sa na jeseň nevracia do magického sveta magistéria, podzemnej čarodejníckej školy, a tak sa cíti osamelý.Callumov už i tak neľahký život sa ešte väčšmi skomplikuje, keď nazrie do pivnice a zistí, že vlastný otec ho chce zničiť a rovnako aj jeho vlka. Chlapec ujde do magistéria, lenže ani tu sa pohromy nekončia. Niekto ukradol alkahest, medenú rukavicu schopnú pripraviť niektorých mágov o čarodejnícke schopnosti. Pri hľadaní vinníka Call a jeho priatelia Aaron a Tamara upútajú pozornosť nebezpečných protivníkov a priblížia sa k ešte nebezpečnejšej pravde. Tajomstvá magistéria sa prehlbujú.Neuveriteľná púť chlapca, od ktorého môže závisieť osud sveta, pokračuje.

Recenzia (alebo môj názor na knihu):
Pamätáte si ten ošiaľ, keď vyšiel prvý diel novej série Magistérium a veľa ľudí ho prirovnalo k úspešnému Harrymu Potterovi? Vyšiel už aj druhý diel, ktorý už až takú pozornosť nedostal, ale ja som naň nezabudla a nakoniec sa mi dostal do rúk!


Štýl, akým je kniha písaná som už spomínala v recenzii na Železnú skúšku, ale aj tak to ešte raz spomeniem. Neviem síce, ktorá autorka sa podieľala na akej časti knihy, ale myslím si, že tie vtipnejšie vetičky sú skôr z hlavy Cassandri Clare. Síce som z nich nešla do kolien, zato to osviežilo trochu dialógy a celkovo odľahčili atmosféru danej scény, kde ten humor bolo cítiť. Okrem toho, je to písané veľmi ľahko a strany mi odsýpali jedna za druhou (takmer celá kniha bola prečítaná za tri hodiny). Neviem, či je to až tak úplne dobre, pretože veľmi rýchlo mi unikli niektoré detaily a v podstate som vnímala len ten dej. Istým spôsobom je to moja vlastná kniha, ale keď som začala druhý diel čítať, zistila som, že z toho prvého si naozaj pamätám len to hlavné a tak sa stalo, že som sa párkrát stratila v tom, čo sa tam dialo. Ale to môže byť aj mnou! :D

Ako aj prvý diel (a myslím si, že tak budú všetky časti série), začiatok príbehu bol pohodový, ale nie príliš nudný - sem-tam sa vyskytla nejaká tá menšia akcia. Keďže ste sa už pekne začítali do knihy, v strede sa to začalo nabalovať a vy ste chceli vedieť, čo sa bude ďalej diať. A posledné kapitoly boli najakčnejšie a najzaujímavejšie časti z celej knihy. Síce niektoré veci som predpokladala, že sa stane už pri prvej knihe, stále ma to bavilo a určite by som si rada prečítala pokračovanie.


V Medenej rukavici dostali priestor už aj iné postavy ako len hlavná trojica. Som celkom rada, že je tam viac Jaspera pretože som trochu zvedavá, čo sa z neho nakoniec vykľuje. Aj keď nerada to hovorím, on mi trochu pripomínal ten typ chalana ako bol aj Malfoy v HP. A toho som si nakoniec obľúbila! :D
Obálka je hrozne super a strašne pekne vyzerajú obidve knihy, keď sú vedľa seba na poličke! Sú robené na podobný štýl, názov tiež vystupuje ako to bolo pri prvom diely a už sa neviem dočkať ako budú vyzerať ostatné! :3 Plus nedávno Cassandra ukázala, ako bude vyzerať tretí diel a vyzerá rovnako skvelo ako ostatné!

Hodnotenie a v skratke:
4.5/5*
Ak sa vám páčil prvý diel Magistéria, tento vás rozhodne nesklame. Kniha sa ľahko číta, miestami až príliš ľahko. Pri čítaní som bola veľmi zvedavá na to, čo sa nakoniec stane a ako sa to vykľuje. Záver knihy bola najlepšia časť knihy a navnadil ma, aby som sa pustila aj do tretieho dielu. Odporúčam všetkým, ktorí majú radi knihy s čarodejníckymi školami, fanúšikom Harryho Pottera a všetkým, ktorí majú radi middle-gradky! :D

Za recenzný výtlačok by som rada poďakovala internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk
Knižku si môžete zakúpiť aj na tejto adrese! :)

4 komentáre :

  1. Toto je jediná kniha (séria) ktorú som od Cassie ešte nečítala a napriek tomu, že ju milujem najviac na svete aj s jej skvelými knihami ma práve táto nezaujala :D alebo teda ma mrzí, že to nie je taká typická cassandra Clare kniha o tieňolovcoch... možno niekedy sa k nej dostanem :) inak super recenzia

    http://booklovers-world.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa Tieňolovci omrzeli, takže ja som veľmi rada že to nie je práve jej typická kniha s Tieňolovcami :D a tiež si myslím, že zo štýlu písania tam cítiť viac Holly ako Cassandru, aj keď pri tých vtipoch je to skôr Cassie :D
      Ďakujem za pochvalu! ^·^

      Odstrániť

...