štvrtok 12. mája 2016

Blogtour 2016 .... Spoveď autorov! + MINISÚŤAŽ!

Vítam vás pri tohtoročnom Blogtour, do ktorého som sa rozhodla zapojiť znova. Tento rok to má na starosti Ellen z Between Paper and Mind. Spravila pre vás aj mini súťaž o pár drobností, ktoré mi zaslali autori. Niektorí autori síce odmietli zapojenie v tomto projekte, zato boli takí zlatí, že mi poslali aspoň podpísané veci! :) Zase niektoré vecičky mi prišli minulý rok pri Blogtour, ale prišli o dosť neskôr, takže sa súťaž nestihla spraviť.  Poďme ale už na odpovede! 
Otázka: Čo si myslíte, že je vaša najúspešnejšia kniha a ako vám napadol jej prvý koncept? (autori, ktorý len debutovali alebo im druhá kniha ešte len vychádza mali pozmenenú otázku - čo si myslíte, že bude vaša najúspešnejšia kniha a ako ste prišli k jej prvému konceptu?)

Pam Brondos - trilógia Fourline 
Z mojej perspektívy ako autorky, odpovedanie na tvoju otázku je pre mňa trochu ťažké. Dúfam, že čitatelia si užijú obidve knihy (rovnako ako tú prvú) a vývoj príbehu. Pred niekoľkými rokmi som pracovala v obchode a zárodok nápadu na Gateway to Fourline vznikol na základe tejto skúsenosti.

Andy Weir - Marťan, novela The Egg
Určite Marťan. Predstavoval som si misiu na Mars s ľudskou posádkou a dával som to dokopy vo svojej hlave. Samozrejme, musel som počítať s katastrofickými scenármi a s plánmi, čo by mohla posádka robiť. Uvedomil som si, že tie katastrofické udalosti by mohli vytvoriť zaujímavý príbeh.
A čo sa týka The Egg, chcel som len prísť so systémom, kde by sa ukázalo že život je nakoniec aj tak férový. To bolo všetko.

Kirstin Cronn-Mills - Beautiful Music for Ugly Children
Toto je jedna z tých otázok, na ktoré sa nedá v tomto zmysle odpovedať, pretože je veľmi veľa definícii slova "úspech". Ktorá moja kniha získala ocenenie? Beautiful Music for Ugly Children vyhrala dokonca niekoľko. Ktorá moja kniha bola označená za kvalitnú knihu v mojom rodnom štáte? The Sky Always Hears Me and the Hills Don't Mind bola finalistkou v Minnesota Book Award a je to veľká pocta pre mňa, pretože v Minnesote máme veľa talentovaných spisovateľov. Ktorá kniha má najlepšie hodnotenia? Original Fake, kniha ktorá vychádza v Apríli. Vidíš? :) Myslím si, že každá je úspešná svojim vlastným spôsobom a dostali sa k ľuďom, ktorým to pomohlo alebo sa vďaka nim posunuli ďalej. A to je to, na čom mi najviac záleží, že ľudia sa s nimi dokážu stotožniť.

Bill Konigsberg - Openly Straight
Moja najúspešnejšia kniha je Openly Straight. Môj prvotný nápad bol, že z toho spravím grafickú novelu o opačnom coming-oute, príbeh kde človek pôjde "going in" namiesto "coming out"
Myslel som , že to bude vtipné a nakoniec to aj bolo, dokým som si neuvedomil že koľko tam vkladám mojich vlastných pocitov o tom, aké je byť otvoreným gayom a vtedy kniha sa stala vzrušujúcou písať. Začal som ju písať v roku 2009 a bola vyšla v roku 2013, takže trochu to trvalo.

Thomas E. Sniegoski - séria Padlí anjeli
Musím povedať, že mojou najviac úspešnou knihou je Padlí anjeli .... úspešná v tom zmysle, že po prvom diely sa ma opýtali, či nenapíšem aj zvyšné štyri v sérii.
Prvá versia Padlích anjelov vznikla ako výsledok toho, že ako malý som bol fascinovaný anjelmi. Vyrastal som ako katolík a zvykol som chodiť do kostola v susedstve, kde boli úžasné maľby a sochy Archanjela Michaela. Prišli mi úchvatné, ale aj istým spôsobom desivé a potom som našiel seba, ako hľadám v rôznych historických knihách o existencii anjelov. To bol taký prieskum, ktorý ma naviedol na napísanie série Padlí Anjeli. 

Anita G. Howard - séria Splintered
Myslím si, že moja najúspešnejšia kniha je Splintered! :)

zdroj
MarcyKate Connolly - séria Monstrous
Úprimne, nikdy som nerozmýšľala o tom, ktorá kniha je viac úspešná. Ak by som mala hádať, tak poviem Monstrous, pretože je to prvá časť v sérii.
Monstrous vzniklo na základe toho, že som vždy chcela napísať knihu knihu inšpirovanú rozprávkou ale nenašla som ten správny koncept na ňu. Potom jedného dňa, zaseknutá v dopravnej zápche and doslovne som ako-keby zaparkovala na diaľnici, prvá veta Monstrous sa mi vkradla do mojej hlavy. Musela som ihneď tú vetu a prvú stranu napísať a po zvyšok dňa som nemohla prestať myslieť, kto ju povie a prečo. Celý príbeh ma napadol v podstate v ten deň a tá myšlienka a postava ma chytili až tak, že som to musela okamžite napísať.

Mindee Arnett - The Nightmare Affair
Moja doposiaľ najúspešnejšia kniha je Avalon. Dobre sa to predáva a aj má skvelé hodnotenia, už niekoľkokrát sa ucitla na najlepších priečkach. Koncept knihy ma napadlo vtedy, keď moja sestra - ktorá je mojim najdôležitejším čitateľom - chcela čítať viac vesmírnych sci-fi v YA literatúre. Je tu veľa YA kníh, ale málo s vesmírnou tématikou. Chcela som to rozšíriť s knihou Avalon. Začala som ju písať v 2011, bola vybraná na publikovanie v máji 2013 a na pult kníhkupectiev sa dostala v januári 2014.


Abbie Rushton - Odpusť mi. Megan
Som veľmi nadšená z toho, ako skvelo si vedie kniha Unspeakable a druhá časť vyšla len pred nedávnom, takže stále čakám, či sa bude čitateľom páčiť. Ale dúfam, že bude!
Unspeakable je mix rôznych mojich myšlienok. Niektoré boli o nemom dievčati s veľkým tajomstvom a ďalšie boli o knihe, ktorá by bola o LGBT láske bez toho, aby to vyznievalo ako coming-out.


William Ritter - séria Jackaby
Môj debut Jackaby má celkom veľký úspech. Dostalo sa mu veľa pozornosti a aj ocenenia v prvom roku a po roku a pol sa dostal do rebríčku najlepších knih NewYork Times. Ďalší diel Beastly Bones mal ešte viac pozitívnych ohlasov od kritikov ako Jackaby, ale už sa nepredával tak ako prvý diel. Tretí diel má vyjsť v lete.
Celá séria Jackaby obsahuje všetko, čo mám rád. Rád čítam vtipné knihy a dobrodružné, mysteriózne a fantasy, a preto je to takýto typ knihy, ktorý som sa rozhodol napísať. Je v ňom veľa vecí z folklóru a mytológie, čo je odbor ktorý milujem a študujem už niekoľko rokov. Inými slovami, napísal som knihu, akú by som si rád prečítal.

MINISÚŤAŽ: Zasúťažiť si môžte o podpísané záložky a podpísané nálepky od Mindee Arnett, Becky Albertalli, Darrena Dasha, MarcyKate Connolly a Ruty Sepetys. Plus samozrejme v balíčku nájdete aj iné veci, ale to sa nechajte prekvapiť! 
Nie je to veľa, ale verím, že sa nájdu ľudia ktorých to určite poteší! :) Zapojiť sa môžu čitatelia aj z Česka, aj zo Slovenska a stačí len vyplniť FORMULÁR! Držím palce!


Dúfam, že aj tohtoročná Blogtour sa vám páčila! Čítali ste niečo od niektorého autora/autorky? Ktorá odpoveď sa vám páčila najviac? :)
Vaša Cherry Bee

P.S.: Tu si môžte pozrieť ostatné blogy, ktoré sa do Blogtour 2016 zapojili.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

...