[Recenzia] Veľké finále megaskvelej knižnej série! Alebo nebolo až také veľké?

Žáner: urban fantasy (YA)
Počet strán: 552 strán
Originálne znenie: City of Heavenly Fire
Rok vydania na Slovensku: 2015
Rok vydania originálu: 2014
Séria, diel: Nástroje smrteľníkov, 6/6

Nočné mory sa stali skutočnosťou. Sebastianovi Morgensternovi sa podarilo rozdúchať nepokoje medzi Tieňolovcami. S Pekelnou čašou v rukách premieňa Tieňolovcov na temné stvorenia, ktoré sa musia postaviť proti vlastným rodinám i milovaným. Vystrašení Tieňolovci hľadajú útočisko v Idrise, no so všetkými bojovníkmi proti temnote za začarovanými hranicami ich domoviny, kto ochráni svet pred démonskou inváziou?

Keď sa prezradí najhrozivejšie sprisahanie proti Tieňolovcom v dejinách, Clary, Jace, Isabelle, Simon a Alec musia zutekať pred hnevom Rady. Na ceste za zbraňou schopnou zničiť Sebastiana vkročia do démonských dimenzií, kam Tieňolovci nikdy nezavítali a z ktorých sa ešte žiaden smrteľník nevrátil živý...

Po vyše roka čakania na veľkolepé finále mojej najobľúbenejšej série sa mi konečne dostalo do rúk! Neviem, čo som očakávala ale toto určite nie!

Štýl písania Cassandri Clare asi všetci veľmi dobre poznáte (alebo ste o ňom určite veľa počuli). Bohužiaľ, sa to nevyhlo ani tejto knihy. Určite sa pýtate, že prečo bohužiaľ. Je to tak preto, lebo Cassie má vo zvyku písať nie veľmi zaujímavé začiatky. Tie ma veľmi nebavia, aj keď prológy určite nie sú nudné, ale na prvých 100 stranách sa toho veľa neudeje. A keďže veľké finále má trošku viac strán než zvyšok série, tak tu ten nezáživný začiatok trval o 100 strán dlhšie. Verte mi, tento začiatok mi poriadne znechutil celé čítanie tejto krásky, lebo to išlo ako z chlpatej deky! Okrem iného si myslím, že toto nebolo až také veľkolepé finále, pretože koniec trojky mi prišiel jednoducho veľkolepejší! Žiadna poriadna bitka, žiadny zdvihnutý adrenalín, jednoducho nič!

Okrem nie nejak hlbokého deja sa Cassie skôr zamerala na vývoj postáv. A poviem vám, že tie sa zmenili od prvej časti teda poriadne! Niektoré v zlom, iné zas v dobrom. Napríklad Jace na mňa pôsobí ako psychicky zlomený človek a namiesto toho, aby som nad ním slintala alebo ho ľutovala, najradšej by som ho trafila panvicou po hlave! Len fňukal a stále dookola opakoval, aký je zlý a že che byť dobrý, ako len on musí zabiť Sebastiana a to on sa musí pomstiť ... Joj, na šľak trafenie! No, možno som ho len ako postavu nepochopila. Clary na mňa tiež bohvieako nezapôsobila a nie, nenapravila si činy z minulého dielu. Ale aj tak bola znesiteľnejšia ako Jace. Sebastiana som mala naozaj rada, aj keď bol záporák a proste ten koniec s ním, vtedy som mala slzy na krajíčku a proste nechápem, prečo mu to Cassie spravila. A ešte Markovi. Toho som si naozaj obľúbila, aj keď sa tam vyskytol len párkrát. V tomto diely som úplne videla, aký je Alec silná postava. Že kvôli ľuďom, ktorých miluje urobí proste čokoľvek a bolo mu jedno, čo to bude stáť. A Izzy so Simonom ... dúfam ja len, že im ich vzťah autorka pekne krásne dopraje!

A namiesto obálky, ktorú úplne zbožňujem (aj americkú, aj slovenskú) som veľmi vďačná za bonus! Ten komix je úplne skvelý a som rada, že ste ho tam dali lebo som sa bála, že ho nikde nenájdem. Takže veľké ďakujem vydavateľstvu! Ale aby som len nechválila (dnes mám nejakú rýpavú náladu :D), toľko chýb som ešte nevidela. Ako normálne preklepy chápem, ale aby uprostred knihy začal prekladateľ písať irace a nie iratze, tak to bol vrchol. Keby od začiatku knihy, tak si to ani nevšimnem (no dobre, možno aj hej), ale až v polovici? Prečo? A ďalší preklep, ktorý mi nedal spať bol, keď uprostred rozhovoru medzi Sebastianom a Maiou povie nejakú vetu Jace, aj keď on tam vlastne ani nebol, ani o tom nevedel čo sa tam deje. Veľmi som to nepochopila, že ako je to možné. No, takže toľko k tomu!

Nejdem dať žiadne hodnotenie, možno až časom. Nateraz je to to približne medzi 3* a 4,5*! Čakala som asi príliš veľa od všade vychvaľovanom finále. Sklamalo ma to, ale rozhodne to stojí za prečítanie pretože by ste tým aj tak prišli oveľa, keby že posledný diel vynecháte. Dúfam, že vám sa knižka páčila alebo bude páčiť! :)

Za recenzný výtlačok ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk.
Knižku si môžte kúpiť za poriadne dobrú cenu napríklad TU! :)

Podobné články: