utorok 12. júla 2016

[TAGs] Ja, knižný recenzent

Autorkou TAGu je Wallet of Infinity.
Ja viem, že tento tag už vyplnilo veľmi veľa knižných blogerov, ale keď mňa tak hrozne zaujal. Jednoducho som sa rozhodla k tej hromade blogov pripojiť aj ja! :D A keďže už dávno nejaký nebol, myslím že to tu trošku oživí.



Koľko recenzii mesačne vydáš?
Ono to záleží hlavne od toho ako sa mi chce a koľko kníh za mesiac prečítam. A v poslednej dobe radšej prokrastinujem na sociálnych sietiach (hrozné to veci, treba s tým niečo robiť) než píšem a čítam, potom to tak aj vyzerá. Ale tak priemerne sú to dve až tri! :)

Píšeš recenziu hneď po dočítaní alebo si ju nechávaš uležať?
Trochu si ju nechávam uležať. Ale nie príliš dlho, pretože potom sa mi nie vždy chce k tej knihe aj vrátiť. Takže tak do týždňa, dvoch ju napíšem.

Máš nejakú prípravu pred napísaním recenzie?
Neviem či sa to ráta ako príprava (asi skôr nie), ale píšem si pri čítaní a potom aj hneď po dočítaní moje dojmy a postrehy do malého zošítka. Ale veľmi moje poznámky pri písaní recenzií nevyužívam, väčšinou ich píšem podľa toho, čo si pamätám. :)

Čo v tvojej recenzii nesmie chýbať?
Tak asi môj názor. :D Nie, snažím sa vždy nájsť niečo dobré aj zlé na knihe a obidve strany mince treba mať tam spomenuté, pretože niekomu sa zrovna to negatívne páčiť na knihách a nevadí im to až tak ako mne, takže istým spôsobom objektívno-subjektívny názor na knihu. Tiež sa rada vyjadrujem k obálkam, postavám a príbehu.

Ako dlho ti trvá, než ju napíšeš?
Zvyčajne hodinu až dve, ale len písanie. Spolu s fotkami a menšími úpravami je to o trochu dlhšie. Opravy väčšinou robím až na ďalší deň alebo po niekoľkých hodinách, aby som si všimla čo najviac chýb. Ale aj tak mi vždy niečo unikne! :D

Píšeš skôr kladné alebo negatívne recenzie?
Mám šťastnú ruku na knihy, čiže hlavne kladné. Ale už sa mi párkrát stalo, že mi kniha nesadla a raz za čas aj nejakú negatívnejšiu napíšem. A tie sa píše ľahšie než kladné! Najťažšie je pre mňa napísať kladnú recenziu na dokonalú knihu, ktorá mi niečim vyrazila dych.

Povedz nám niečo o tvojej prvej recenzii (plus odkaz)!
Odkaz už asi nedám, keďže už nie je viac na blogu. Ale bola celkom fajn, iba poriadne krátka (max 10 viet). Bola na knihu Erebos, teraz je na ňu len upravená verzia. Mám ale taký pocit, že nejaké vety z pôvodnej sú ešte v nej.

Ktorú tvoju recenziu by sme si mali prečítať a prečo?
Tú, kde je názor na knihu akú si chcú prečítať, aby vedeli, čo od nej približne čakať. Pretože aj ja recenzie na knihy, ktoré viem že nebudem čítať, veľmi nevyhľadávam a veľmi ma nezaujímajú.

Existuje nejaká, za ktorú sa hanbíš?
Všetky staré? :D Sú skôr recenzie, ktoré sa mi už bohvieako nepáčia a preto ich chcem dať aj z blogu preč, ale že by som sa za nej hanbila, to asi nie. Vidím v tom istý posun v písaní, za ktorý som rada a aspoň viem, že som sa od úplného začiatku zlepšila a nestagnujem na mieste.

Máš nejaké svoje osvedčené tipy, triky a rady pre ostatných, ako napísať dobrú recenziu?
Netuším, aká je dobrá recenzia, pretože nie som v tom odborník ani nič. Čo ma ale na iných recenziách vie zaujať je ich subjektívny názor viac ako ten objektívnejší. Ale na iných recenziách veľmi nemusím, keď je tam prerozprávaný celý dej a pri tom prezradený 90% knihy. To ma dokáže brutálne naštvať! A preto na nejakom neznámom blogu, ktorý ma zaujal na prvý pohľad čítam recenziu na knihu, ktorú som už čítala, aby som o nič neprišla. A tiež ma nebavia recenzie, kde je obsah knihy a len dve vety s názorom blogera. Inak budte hlavne úprimní a píšte len vtedy, keď skutočne chcete a nie, keď musíte ! :)

Máte nejaké rady a tipy na písanie recenzií? Ak áno, aké? :)
Vaša Cherry Bee

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

...