pondelok 29. decembra 2014

TOP 5 najlepších kúskov roka 2014!

Ahojte, knihomoli! :) Tento rok sa blíži ku koncu a ja som prečítala 47 kníh, čo si myslím že je celkom slušné číslo! A tak si myslím, že by bolo celkom vhodné si spraviť menšiu rekapituláciu kníh, ktoré si budem pamätať ešte veľmi dlho. Iným slovom, tento článok bude o kúskoch, ktoré boli z tých prečítaných tie najlepšie, aj keď vybrať ich bolo ťažké! A päť je celkom dobré číslo, čo poviete? :)


Na stále skvelom 5. mieste TOP 5-ky je:
Příchod tmy od Lynn Flewelling
Druhé pokračovanie série Noční běžci bolo o polovicu lepší ako ten prvý, ktorý ma ale tiež veľmi bavil! Druhý bol viac napínavý a dramatickejší a preto sa mi o mnoho viac pozdával. A bolo tam aj pomerne dosť scén, pri ktorých sa nedalo neusmievať ako slniečko na hnoji! A určite sa pustím (pravdepodobne zajtra) do ďalšieho dielu, pretože som zvedavá ako to bude pokračovať (ešteže bol Ježiško štedrý :D).



4. miesto: 
Half Bad - Polozlý od Sally Greenovej
Ak mám pravdu povedať, vôbec som nečakala, že sa mi až tak zapáči! Bolo tam pár chybičiek, ktoré vytknem v recenzii, ale napriek nim to bolo fakt skvelé a rýchle čítanie. A teraz môžem čakať ešte dlhé mesiace na pokračovanie (a to nehovorím o preklade!). Ach jaj! Ale aspoň som si aj prečítala Half Lies, čo je voľný (a krátky) diel v tejto sérii. Odporúčam všetkými desiatimi (myslím, obidva príbehy :D)!

3. miesto:
Will Grayson Will Grayson od Johna Greena a Davida Levithana
Moja úplne prvá kniha PREČÍTANÁ v angličtine nemohla predsa v tomto rebríčku chýbať! K tomu ma prekvapil aj Levithan tým, že jeho časti boli v niektorých miestach zaujímavejšie než tie Greenove. Dúfam, že túto knihu jedného dňa uvidím aj preloženú, rada by som si ju prečítala v slovenčine alebo češtine. :3




2. miesto:
Mesto stratených duší od Cassandri Clare
Na túto knihu som čakala mesiace a nakoniec som sa dočkala. A poviem vám (dobre, viem že som s tým už otravná :D), ale ten koniec ma poriadne odrovnal a preto sa teraz preluskávam pokračovaním.


A 1. miesto získava:
Eleanor a Park od Rainbow Rowellovej
Túto knižku som prečítala len pred nedávnom a úplne ma uchvátila. Pre mňa tento príbeh o dvoch čudákov je jeden z najromantickejších a najkrajších príbehov vôbec! Kam sa na Eleanor a Park hrabe nejaká Greenovka? Jednoducho ak ste knihu ešte nečítali a váhate, vravím vám, pustite sa do nej a to čo najskôr! :)



A to by bol posledný článok roku 2014! :) A aké knihy prečítané v tomto roku očarili vás? 

9 komentárov :

  1. Eleanor a Park je jednoducho úchvatná kniha, ktorá mi spríjemnila moje búrlivé obdobie! Som rada, že u teba sa umiestnila na prvom mieste! :3 A okrem tejto YA ma uchvátilo aj If I Stay :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď vravíš, že aj If I Stay je rovnako skvelé, už by bol najvyšší čas sa do nej pustiť! :D

      Odstrániť
  2. Eleanor bola skvelá :) Každopádne mne sa Příchod tmy páčil trochu menej, lebo prvých sto strán som sa nudila, ale trojka je absolútne fantastická a bavila ma od začiatku do konca. Teším sa na ďalšie diely :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja len trojku práve čítam, ale zatiaľ stále u mňa vedie tá dvojka :) A tiež sa teším na ďalšie diely, pretože séria je zatiaľ skvelá! :3

      Odstrániť
  3. Příchod tmy neznám, ale vypadá to na zajímavou knížku, takže moc děkuji za skvělý tip na čtení :) A přeji ti vše nejlepší do nového roku! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! A rozhodne Příchod tmy stojí sa prečítanie. :)

      Odstrániť
  4. Will Grason, Will Grason je jediná knížka, na jejíž tvorbě se JG podílel a kterou jsem ještě nečetla, musím to napravit! A i Half Bad je prý super knížka... Musím si ji brzy pořídit!
    (Super blog, mimochodem!)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu a určite ich prečítaj, boli riadne perfektné! :3

      Odstrániť
  5. Eleanor a Park sem zatím nečetla, ale slýchám na ni čím dál lepší recenze, takže si ji rozhodně přečtu!

    OdpovedaťOdstrániť

...