Knižná recenzia: Rhonda Byrne (Motivačná literatúra nie je pre každého!)

Žáner: motivačná literatúra
Počet strán: 198 strán
Originálne znenie knižného titulu: The Secret
Rok vydania originálu: 2006
Rok vydania na Slovensku:
Vydavateľstvo: Ikar

Fragmenty Veľkého Tajomstva sa po stáročia vynárali v ústnej tradícii, v literatúre a v náboženských či filozofických dielach. Po prvý raz sa všetky zlomky Tajomstva spojili v neuveriteľnom odhalení, ktoré zmení život toho, kto ho zažije na vlastnej koži. V tejto knihe sa naučíte, ako Tajomstvo používať v každej oblasti života - nech sú to peniaze, zdravie, vzťahy či šťastie - a v každej interakcii so svetom. Začnete rozumieť sile, ktorá sa vo vás skrýva, a tento objav vnesie do vášho života radosť. Tajomstvo obsahuje múdrosť dnešných učiteľov, mužov a žien, ktorí ho použili pri budovaní zdravia, bohatstva a šťastia. Kniha prináša ich pôsobivé príbehy o tom, ako im poznanie Tajomstva pomohlo zbaviť sa chorôb, získať bohatstvo, prekonať prekážky a dosiahnuť veci, ktoré by mohli považovať za nemožné.

Kniha Tajomstvo patrí k najdlhšie čítanými knihami, aké som kedy čítala. Trvalo mi to presne polroka. Ale napriek tomuto faktu, som knihe na GR udelila pomerne pozitívne hodnotenie. A pýtam sa, čím to bude?

Kniha nemá nijaký dej, iba jedno poslanie a to, aby vštepila ľuďom, že všetko má na svedomí vesmír a pozitívne myslenie. A tieto dve veci boli omieľané na každom riadku, v každej vete, jednoducho na 198 strán. Čiže v celku bola nudná a o ničom. Ale stále sa pýtate, ako to že som jej dala až tri hviezdičky? Odpoveď je jednoduchá: Kniha sa mi tak nepáčila, až sa mi páčila. Trošku mätúce, nemyslíte? Vysvetlím to. Prvá polka knihy sa mi veľmi páčila a bola som z nej nadšená. Ibaže po pár týždňoch som už nevedela o čom vlastne je. A tá druhá polka ma na chvíľu nadchla, ale potom mi začalo liezť na nervy, ako jednu vec opakujú stále dookola. Čo sa mi na nej skutočne páčilo je obálka a niektoré citáty, ktorých je kniha plná. Celkový dojem z knihy po prečítaní, som mala taký zmiešaný, takže úplne svoj názor na ňu vysvetliť neviem. Z knihy som si naozaj nič neodniesla, pretože budem asi ten typ človeka, ktorým sa síce motivačné knihy páčia, ale nedokážu sa nimi riadiť. Aspoň som zistila, že motivačná literatúra nie je pre mňa zrovna pravá šálka kávy. Tajomstvo má aj niekoľko pokračovaní do ktorých sa nemám v pláne pustiť. Možno, čo s knihou súvisí je, že si tak trochu chcem pozrieť film o tomto Tajomstve. A keď si náhodou všimnete, v tých posledných častiach knihy je zrovna tento film často ospevovaný, takže som naň celkom zvedavá. :)

Obálka knihy sa mi veľmi páči a vzhľadom ako keby prisľubovala odkrytie niečoho tajomného a skvelého. Nuž, tentokrát má vnútro knihy sklamalo, ale obálka sa mi páči tak či tak! Síce je rovnaká ako originál, ale je naozaj zaujímavá a tá jej tajomnosť sa mi na nej páči asi najviac.

V skratke: Knihu hodnotím 2,5 čerešňami. Nie je zlá, ale ani nejak extra dobrá. Je to taký priemer. Celú knihu bola ospevovaná jedna myšlienka, čo po čase vytváralo dojem nudnosti a už sa vám to tak nechcelo čítať. Po týždni som si nepamätala o čom kniha je a celkovo mi nič nedala.