pondelok 19. októbra 2015

[Recenzia] Paula opäť na scéne!

Džínsový denník 5

Autor: Zuzka Šulajová
Žáner: YA denník
Počet strán: 584 strán
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Séria, diel: Džínsové denníky, 5/6

Anotácia:
Kultová séria Džínsových denníkov pokračuje! 
Piate pokračovanie kultovej série. Odkedy sa Paula rozišla s Lukášom, jej život akoby stagnoval. Potom však Patrik príde s návrhom, aby s ním išla navštíviť brata do Sydney. Paula spočiatku odmieta, ale nakoniec odcestuje spolu s Denisou, ktorá práve rieši osobnú drámu. Paula sa prekvapivo rozhodne zostať v Sydney celkom sama. Spoznáva rôznych ľudí, rôzne kultúry, cestu jej skrížia problémy, ale aj chalan, ktorý jej pomôže – paradoxne i roztápať ľady medzi ňou a Lukášom. Paula sa bude musieť rozhodnúť: ostane žiť v cudzej krajine alebo sa vráti na Slovensko, kde je všetko hore nohami?

Recenzia (alebo môj názor na knihu):
Asi väčšina z vás pozná Džínsový denník od Zuzky Šulajovej. S touto sériou sa spája istá kvalita a keď Zuzka oznámila, že vyjde predposledný diel, ja ako pravá fanúšička som po nej musela ihneď siahnuť. Nuž, očakávala som niečo iné než som dostala.

Tento diel bol rozhodne iný, ale aj zároveň rovnaký ako doposiaľ. Prostredie bolo úplne iné, nové postavy ktoré mi veľmi nesedeli a celková zápletka bola iná. Ale zase humor, nešikovná Paula bolo nezmenené. Kniha je písaná stále tým pohoďáckym štýlom, aj keď je viditeľne hrubšia ako ostatné. Úprimne, dosť dlho som si nevedela zvyknúť na tie nové veci, preto si myslím že som to čítala o dosť dlhšie a v podstate ma to nechytilo tak, ako napríklad štvorka. Na druhú stranu musím povedať, že Zuzka zas dokázala vo mne vyvolať všetky možné emócie.

Postavy. Nuž, Paulu mám rovnako rada a vôbec sa nezmenila. Stále je veľmi nešikovná a svojimi trapasmi dokáže poriadne pobaviť. Len tá jej tvrdohlavosť ma pekne štve, hlavne čo sa týka Lukáša. Na neho som veľmi zaťažená  a proste bez neho (ako bol tam, ale veľmi málo) ma to tak nebaví, žiadny chlap pri Paule mi nesedí  a nie je zaujímavý. Proste keď chýba Lukáš, tak ako keby chýbal kúsok toho typického pre Džínsový denník. Z nových postáv som si obľúbila len Emu a Peťa. Úprimne, so zvyškom ani Paula nebola nejak exra skamarátená alebo s nimi netrávila zas toľko času a tá osoba na V mi zas pekne liezla hore krkom. Ale teraz keď sa zamyslím, tak Isabelle a Luis boli dosť v pohode postavy a v rámci možností si získali moje sympatie. V päťke bolo aj dosť vzťahových zvratov, ktoré ma pekne prekvapili.
Na moje počudovanie som si 90% postáv pamätala až na jednu, a to Iveta. Kto to je a prečo tam je, som nejako zabudla a asi desať minút som sedela rozmýšľaním, kde v štvorke sa asi tak nachádzala. Neprišla som na to, ale veľmi mi to nechýbalo pretože tam bola spomenutá len párkrát.

Obálka je typická pre celú sériu, aj keď trošku vadí že modrá farba sa z nich čím ďalej tým viac vytráca. Ale pekne sedí pri zvyšných štyroch (dvojku mám staré vydanie) a na poličke to vyzerá skvelo, aj keď oproti nim je to pekný gigant! :D

4 komentáre :

  1. ahoj. Tvoji recenzi jsme si dovolili nasdílet na stránky naší komunity na Facebooku "Recenze knih a audioknih". Pokud budeš mít zájem, můžeš na našich stránkách pravidelně přispívat svými recenzemi, my je pak budeme umisťovat na Timeline stránek a zařazovat do alb podle kategorií. Děkujeme!!! Správce stránek Honza

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekná recenzia. Džínsový denník 5 som dočítala práve včera a musím povedať, že som s tým spokojná. Páčilo sa mi to oveľa viac ako 4, tie všetky nové veci, ľudia, kultúry... Zuzka jednoducho vie o čom píše, keďže v Austrálii strávila niekoľko rokov. Som zvedavá, ako to nakoniec všetko dopadne. :)
    Zonia's Book World ~ Zonia Photography

    OdpovedaťOdstrániť
  3. milovala som túto knihu, hltala som ju zaradom, ale netušila som že je už aj 5 :D , to výžne, dočítam prv tie knihy ktoré mam rozčítané a ihneď si kúpim túto knihu :)

    https://clodyteenmummy.wordpress.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiež túto sériu úplne milujem, prvýkrát som to čítala keď som bola menšia :) Rozhodne odporúčam aj piaty diel, aj keď tento mi prišiel úplne odlišný ako tie predchádzajúce ale myslím si, že je to stále skvelé čítanie :) Zuzka je proste naša najlepšia spisovateľka! ^-^

      Odstrániť

...