pondelok 29. augusta 2016

Moje (ne)knižné leto a to, čo ma ešte len čaká! :)


Zdravím knihomoli! :) Ako ste prázdninovali? Dúfam, že ste leto nepremrhali a užili si ho naplno! Okrem iného, leto je perfektný čas na čítanie tak hádam ste prečítali všetko, čo ste chceli. Iste ste si všimli, že chýbalo júlové zhrnutie a je to z toho dôvodu, že sa rovno podelím o celé moje leto. :)

KNIHY:
Môj knižný cieľ bolo prečítať 8 kníh, čo sa mi podarilo a som na seba veľmi hrdá za to. Cez školský rok si čas na čítanie hľadám veľmi ťažko, keďže testy a projekty vládnu môjmu času. Ale ešte sa vráťme k letu. Celkový plán si môžte prečítať v prvom letnom článku a teraz vám predstavím tri najlepšie knihy, ku ktorým som sa stihla dostať. A ktoré sú to?


2. re-reading Aristotle & Dante Discover the Secrets of the Universe (Benjamin Aliré Sáenz)
Moja najobľúbenejšia kniha za minulý rok a vlastne doposiaľ, čo som prečítala. Mne sa strašne zle píše názor na knihy, ktoré má niečim dostali a získali si ma. Jednoducho z nich stratím reč! :) Ari & Dante si získali moje srdce a ani po druhýkrát vôbec nesklamali. Práve naopak, objavila som znova krásne myšlienky, ktorým som po prvýkrát neprikladala nejakú váhu. Ich priateľstvo a lásku som si užívala znovu a aj rovnako ako predtým, aj teraz vyvolala vo mne všetky emócie. Nie je to kniha plná akcie a v podstate nemá nejak extra rozvinutý dej, ale myšlienky a vzťahy postáv medzi sebou sú krásne reálne! :)

Ready Player One (Ernest Cline)
Ku knihe som sa už vyjadrila v recenzii, ale tak aspoň v skratke. Naozaj patrí táto kniha k najväčším knižným prekvapeniam, keďže obsahuje všetko, čo ja na knihách väčšinou vytknem (dlhé zbytočné opisy, minimum dialógov, nič veľmi prekvapujúce a nie veľmi akčná atmosféra). Ale aj napriek tomu, som autorovi hltala každé jedno slovo a celkové prostredie utópickej virtuálnej reality ma tak veľmi pohltil, že som sa nevedela od knihy odtrhnúť. Všetko ma v príbehu fascinovalo, dokonca aj každý opis kadejakých seriálov a hier. Plus, je to jedna z mála kníh nad ktorými som rozmýšľala až tak, že som nemohla zaspať! Ready Player One si určite zaslúži aspoň vašu šancu! :)

Sojčák (Jaakko Ahonen)
Určite viete, že zbožňujem komiksy. A ak nie, tak teraz to viete. Nečítam ich príliš vo veľkom množstve, pretože nepatria k najlacnejším knihám, ale aj napriek tomu si vyberiem také, ktoré ma zatiaľ vôbec nesklamali. A jedným z nich je aj Sojčák, mierne depresívny komiks pre dospelých. Je v ňom veľmi málo bubliniek, čiže sa treba veľmi sústrediť a skúmať každé okienko. Každý túto knihu môže pochopiť úplne inak, ale myšlienka tohto príbehu je veľmi smutná a dosť realistická, čo sa mi na ňom veľmi páči. Pravdepodobne bude v koncoročnom rebríčku najlepších kníh, kde sa hádam k nej vyjadrím lepšie. :)

Čo pekného sa mi stalo?
Ako som písala v predchádzajúcom letnom článku, toto leto som si chcela užiť. Bohužiaľ, občas sa mi podarilo trochu sa nudiť, ale celkovo bolo veľmi pestré. Veľa vecí som zažila po prvýkrát a veľa vecí som si užila naplno. Jedine, čo som nespravila a veľmi som chcela bolo, že ani raz som sa nebola bicyklovať! A to bicyklovanie patrí k mojim najobľúbenejším činnostiam! Nuž, na jeseň to musím napraviť.
Malé zhrnutie najvýznamnejších udalostí:
- prvýkrát v živote som bola splavovať rieku (presnejšie Hron) a vtedy som sa aj prvýkrát skoro utopila (verte mi, nie je to nič, čo by som chcela vyskúšať znovu), ale našťastie ma sestra z tej vody vytiahla :)
- prvýkrát som letela lietadlom a to rovno na trikrát
- prvýkrát som bola v Škandinávii na spoznávačke a bol to jeden z najlepších zážitkov! (report si môžte prečítať tu)
- po dlhom čase sme boli na dovolenke v Chorvátsku a tie zátoky, zálivy sú tam nádherné!
- plavili sme sa na lodi
- boli sme v Oponiciach a bol to najzaujímavejší jednodňový výlet, na akom som zatiaľ bola (vrelo odporúčam, je tam najstaršia knižnica na Slovensku)
- strávila som veľmi veľa času s kamarátkami, čo sa mi nestalo už pekne dlhú dobu

A čo ma čaká?
Veľakrát som vám načrtla, hlavne v zhrnutí, že na jeseň sa stane niečo veľké a ja vám to na konci augusta poviem. Nuž a ten deň oznámenia nastal dnes a deň uskutočnenia zajtra. Ale to leto ubehlo. Zajtra odchádzam do zahraničia na stredoškolský pobyt na 7 mesiacov. Je to poriadne dlhá doba a stále neverím, že je to už tu. Netuším, aké to tam bude a tak ani neviem, ako to bude s týmto blogom. Určite nechcem, aby zapadol prachom a jeden článok určite môžte očakávať na konci roka vo forme zhrnutia najlepších kníh. Možno aj sem čo-to napíšem o pobyte, ale nebude to naisto a ani nejak veľmi pravidelne.
Zatiaľ sa s vami lúčim a prajem vám pevné nervy do nového školského roka a užite si posledný týždeň prázdnin!
Vaša Cherry Bee

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

...