[Recenzia] Keď po dočítaní aj vy chcete mať emailového kamaráta ...

Simon vs. The Homo Sapiens Agenda

Autor: Becky Albertalli
Žáner: contemporary YA (zo života)
Počet strán: 303 strán
Rok vydania originálu: 2015
Vydavateľstvo: Balzer + Bray

Šestnásťročný a nie veľmi otvorený gay Simon Spier schováva všetku drámu pre školský muzikál. Ale keď jeho emaily padnú do zlých rúk, je tu risk že jeho tajomstvo vypláva na povrch sveta. Takže Simon je teraz vydieraný: ak nebude hrať triednemu klaunovi Martinovi bábku, jeho sexuálna orientácia bude každého vec. A čo horšie, súkromie jeho emailového kamaráta Bluea bude ohrozené.

Kniha na ktorú som sa veľmi tešila a po dočítaní ma veľmi bavila. Ibaže po čase som prišla na to, že zas až také skvelé to nebolo a chýb tam bolo pomerne dosť!

Áno, na to že je to autorkin debut je to skvele napísané. Obyčajná Young Adultka v ktorej je hlavný hrdina gay a nikto o tom nevie. Vlastne celá kniha sa točí len o coming-oute (klady a mínusy), popri tom sú tam vedľajšie prvky ako vydieranie a láska. Znie to celkom zaujímavo, aj keď po dejovej linke je to len taký oddychový príbeh na jeden-dva dni. Čo je moje mínus, veľmi sa mi to podobalo na Levithanového a Greenového Will Grayson, Will Grayson. Dokonca aj tu bol zabitý divadelný krúžok (nechápem prečo). Takže áno, bolo to zlaté, pekné a ja neviem čo ešte, ale nechytilo ma to za srdce až tak ako som si myslela, že chytí.

Postavy. Čo k nim dodať. Simon bol úplne obyčajný chalan, ktorý mi bol sympatický po celý čas. Ale predsa len som mala radšej jeho internetového kamaráta Bluea. Celé to tajomno okolo neho, že kto to vlastne je sa mi nesmierne páčilo a konečné odhalenie ma veľmi prekvapilo, keďže nič nenasvedčovalo k tej konkrétnej postave. Dokonca aj kapitoly, ktoré boli len čisto maily medzi nimi dvomi som zbožňovala a jednoducho ma bavili viac ako tie obyčajné. A len tie maily urobili tento príbeh strašne roztomilým a celkovo na príbehu len pridali. Škoda len, že po odhalení tam bolo málo scén s nimi spolu.

Obálka sa mi veľmi páči a naživo je omnoho lepšia ako na obrázku. Pekne vyniká na poličke, to mi verte! A celkovo to na seba berie dojem toho tajomna ohľadom nejakej postavy (v tomto prípade to bol Blue) a zamilovaných mailov medzi Blueom a Simonom.

Miestami až 3.5/5*
Pozn.: Preklad anotácie je len moja amatérska tvorba a rozhodne nie je oficiálna. Ak by sa niekto rozhodol ju aj tak použiť, tak poprosím len so zdrojom! :)