utorok 7. apríla 2015

[Recenzia] Rainbow opäť nesklamala!

Fangirl


Autor: Rainbow Rowell
Žáner: romantika (YA)
Počet strán: 309 strán 
Rok vydania originálu: 2013
Dátum vydania na Slovensku: máj, 2015
Vydavateľstvo: St. Martin's Griffin
Hodnotenie na GR: 4.20*

Anotácia:
Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách – nechce s ní bydlet na koleji.
Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlících s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet.
Co ale Cath zbývá než zachovat klid a nedat se?
Pozn.: Anotácia je k českému vydaniu. :)

Recenzia (alebo skôr môj názor na knihu):
Z dočítania Fangirl mám nesmiernu radosť, pretože je to moja už druhá knižka v angličtine! A musím vám povedať, že to bola celkom dobrá voľba pretože za a) ma čítanie bavilo a za b) angličtina bola ľahšia než som si myslela. Určite odporúčam pre začínajúcich čitateľov v angličtine, pretože budete rozumieť väčšine textu a aj si trošku rozšírite svoju slovnú zásobu. 

Príbeh sa odohráva na vysokej škole, takže sa to tam všade hemží večierkami. Ibaže ak očakávate, že o tomto je táto kniha, tak to si radšej zoberte nejakú inú, pretože tu sa spomínali len tak okrajovo. A toto sa mi na tom úplne páčilo, pretože na večierky nerada chodím a logicky o nich nie veľmi rada čítam. Vo Fangirl bolo prostredie, ktoré pozná väčšina z nás (teda aspoň myslím). Trávenie svojho času vo svojej izbe úplne pohrúžený do písania svojho vlastného príbehu. Plus vyjadrovanie svojho nadšenia nad nejakou knižnou sériu na internete. Zrovna teraz to bolo dosť tématické, keďže za chvíľu bude seriálové spracovanie obľúbenej série Nástroje smrteľníkov. Čo sa týka deja, tak ako väčšina YA contemporary (dnešnej doby) knihy, tak aj Fangirl patrí ku knihám, ktoré vlastne ani poriadny dej nemala. Samozrejme, niečo sa tam stále dialo, nejaké tie problémy tam tiež boli, ale viete ako to myslím. Taká oddychovka!

V príbehu bolo 5 takých základných postáv. Hlavná z nich bola Cath, ktorá len snívala o tom, ako bude jej fanfiction pokračovať. Úprimne, vo väčšine jej vlastností som sa poriadne našla. Celá ja! Nespoločenská, obyčajná hrdinka, ktorá je stále len vo svojom svete. A stále mala svoje čaro, aj keď nevraždila tristo démonov alebo nezachránila svet. Okrem iného, Cath mala dvojča - Wren. Úplný protiklad. Samé večierky a alkohol. Hlavne kvôli tomuto jej správaniu som ju veľmi nemusela. Keďže ide o výšku, tak aj o intráky a Cath mala spolubývajúcu Reagan. Bola celkom fajn, taká menšia podoba Wren, ibaže Reagan bola prijateľnejšia verzia. Plus posledné postavy sú Levi a Cathin otec. K jej otcovi sa veľmi nevyjadrím, pretože bol to ten typický muž po rozchode so ženou. A Levi, tak ten bol niečo! Úplne dokonalý chlap, aj ja takého chcem! Mal síce svoje muchy, ale myslím si, že si ho väčšina z vás obľúbi.

Obálka Fagirl je celkom obyčajná, ale aj tak vystihuje to, čo môžme nájsť v knihe. Ale napriek tomu sa mi nepáči tá farba. Pôsobí na mňa nudne a aj kvôli nej som si myslela, že je kniha blbosť. Za to sa mi páči zberateľské vydanie, ktoré je červené a to už je o niečom inom. Však posúdne sami! :)

Hodnotenie:
Na GR som dala 4.5*, ale po hlbšom zamýšľaní
len 4/5*

3 komentáre :

  1. Táto kniha ma teda zaujala :D Píšeš pekné recenzie :D

    Inak ak máš rada knihy, tu je jedna súťaž: http://janeismystery.blogspot.sk/2015/04/knizny-kviz-sutaz.html

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tuto knihu bych si strašně ráda přečetla. Skvělá recenze. :)

    OdpovedaťOdstrániť

...